Oltu Tüneli Erzurumu Kafkaslara Bağlayacak.
Doğu Sınırına Çare Olacak Tünel.
Ülkemizin son serhat şehri Erzurum ile Doğu illeri ve ilçelerine tek çıkış yolu olan Erzurum- Oltu güzergahını kısaltarak ekonomik ve güvenlik açısından büyük getirileri olacak tünel başta Oltu ilçesi ve hinterlandında olan Tortum, Uzundere, Narman, Olur, Şenkaya, Yusufeli, Göle, Sarıkamış İlçeleri, Ardahan, Kars ve ile Sarp Sınır kapısına büyük canlılık getirecek.
Özellikle kış mevsiminde tüm araçlar olmak üzere yıl boyunca büyük araçların korkulu rüyası olan Tortum- Oltu geçidi gerek yöre halkı, gerekse doğu- batı arasında ve Gürcistan, İran tarafına yapılan nakliyeleri büyük ölçüde engellemekte, can ve mal kayıplarına neden olmaktadır.
Hinterland merkezi Oltu olan ve çevredeki diğer 8 ilçe ve 3 ile de ulaşımı büyük ölçüde kısaltarak büyük ekonomik ve güvenlik faydası olacak tünelin kısa vadede yol bakımı ve yapımı, araç sahipleri açısından da amorti edecektir.
Konunun uzmanlarından alınan bilgiye göre bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra yapılacak diğer yol yapımları ve önlemleri tünel dışında çare olamayacaktır.
Kısa özetlenecek olursa;
Tortum- Narman arasındaki Demir Dağ Geçidinde 4,5 km olması tahmin edilen tünel yapıldığı takdirde en az 14 km çıkış ve iniş olmak üzere yaklaşık 30 km kısalması sonucunda; mevcut 120 km Erzurum- Oltu yolu 90 km’ye düşecek, böylelikle ulaşım süresi normal hızla 45-50 dakikaya inecektir. Daha da önemlisi çok büyük güvenlik ve ekonomik faydası olacaktır.
Yolun tercih edilebilir hale gelmesiyle söz konusu ilçeler ve iller cazibe merkezi olacak, yörede kıt olan gelir kaynakları artacaktır.
Oltu Havzası İlçelerinin ve yerleşimlerinin Erzurum ve batıdan kopuşu, yalnız kalması ve kaderine terkedilmesi önlenerek yöre insanı için büyük moral kaynağı olacak ve bugüne kadar her zaman devletinin arkasında olan yöre insanını sevindirecek, mevcut iktidara en çok desteği veren yöre insanının hakkı teslim edilmiş olacaktır.
Her ne kadar Çoruh havzası barajları nedeniyle Uzundere- Artvin güzergahı iyileştirilmiş olsa da bu yolun sadece Karadeniz’e çıkışı olması Doğu sınırına ve yerleşimlerine hiç bir katkısı bulunmamakta, bu güzergahı kullanan araç sahipleri tarafından yolu uzatması nedeniyle tercih edilmemektedir. Dolaylı olarak tünel doğudan gelecek araçların Karadeniz’e çıkışta burayı tercih etmelerine katkı sağlayarak daha yararlı olacaktır.
Oltu Havzasının zaten dar olan ekonomik kaynakları bu ulaşım sorunu nedeniyle giderek yöre insanının batıya göç etmesine, memleketlerinden kopuşuna, bunun da uzun vadede ülke ekonomisi, etnik sorunlar, güvenlik vd. hususlarda zararına olacağı aşikardır. Genel anlamda ve dolaylı daha bir çok yararlarını saymaya gerek yoktur.
Öncelikle mevcut iktidarın yetkilileri, bölgemiz siyasi parti temsilcileri, bürokratlarından istediğimiz ve dileğimiz; bölgeye olan ahde vefa borçlarının ödenmesi, ülke menfaati gereği, zaten ekonomik, sosyal fizibilitesi artı değer ve maliyeti ucuz olan bu projenin en kısa
zamanda gerçekleştirmesine içten katkı, destek ve yardımlarını bekliyoruz.